Ασφάλεια αεροπλάνων. Τώρα θα πέσει, τώρα δε θα πέσει...


  Πολλοί είναι αυτοί που ανησυχούν για την ασφάλεια μιας πτήσης, και κάποιοι λιγότεροι που τις φοβούνται παθολογικά. Ναι, φαίνεται αρκετά αφύσικο να πετάει ο άνθρωπος και το να είσαι τόσο μακριά από το γνώριμο έδαφος με την πιθανότητα να συγκρουστείς κάπου είναι σίγουρα αρκετό για να ανησυχήσει κάποιον. Όμως ποια είναι πραγματικά αυτή η πιθανότητα; Στην πραγματικότητα βάσει στατιστικών είναι γεγονός πως το αεροπλάνο είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς, αν μετρήσουμε τα ατυχήματα και τις απώλειες σε σχέση με άλλες μεταφορές. Το αυτοκίνητο είναι χιλιάδες φορές πιο επικίνδυνο με αυτό το μέτρο. Όμως ένα καλό αντεπειχήρημα των πολέμιων είναι ότι στο αεροπλάνο, το ατύχημα θα είναι σχεδόν πάντα μοιραίο και θα κοστίσει ζωές. Ποια είναι όμως η πιθανότητα να συμβεί αυτό; Η πιθανότητα μπορεί να κυμανθεί και στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην εταιρία αερομεταφορών και βασίζεται σε συλλογή δεδομένων από ατυχήματα. Αν είστε προσεκτικοί μπορείτε να την κάνετε πιο μικρή από το να σας κυνηγήσει ένας σχιζοφρενής δολοφόνος που το όνειρό του ήταν να σας σκοτώσει από μικρός. Και δεν είναι δύσκολο.

 Σύμφωνα με ένα ενδιαφέρον site το http://www.planecrashinfo.com/cause.htm που μαζεύει στατιστικά δεδομένα για το θέμα μας τούτες είναι οι πιθανότητες να υπάρξει ατύχημα: 


Odds of being involved in a fatal accident
Odds of being on an airline flight which results in at least one fatalityOdds of being killed on a single airline flight
Top 25 airlines with the best accident rates 
 1 in 5.4 million 
Top 25 airlines with the best accident rates 
 1 in 9.2 million 
Bottom 25 with the worst accident rates 
 1 in 159,119
Bottom 25 with the worst accident rates 
 1 in 843,744




Βλέπετε λοιπόν ότι η πιθανότητες έχουν μεγάλη διαφορά άμα πάμε απο τις πιο ασφαλής αεροπορικές στις λιγότερο. Και αυτό βασίζεται στον αριθμό ατυχημάτων που είχαν στο παρελθόν. Κάνουμε χιλιάδες πράγματα στην καθημερινότητα μας πολύ πιο επικίνδυνα. Η πιθανότητα να δολοφονηθούμε στο δρόμο για παράδειγμα είναι πολύ μεγαλύτερη από τη πιθανότητα να σκοτωθούμε με την χειρότερη αεροπορική του κόσμου!!! Οπότε δεν είναι υποκρισία και ανόητο να φοβόμαστε για το 1/1.000.000 (και αυτή η πιθανότητα είναι για μια κακούτσικη εταιρία) όταν ρισκάρουμε στην πραγματικότητα τόσο πιο πολύ στη ζωή μας;;;  Πόσο μάλλον αν κάποιος προσέχει και χρησιμοποιεί τις αεροπορικές με τα καλά ratings που η πιθανότητα μειώνεται ακόμα περισσότερο. 

Τώρα θα με ρωτήσετε πως θα ξέρω τις αξιόπιστες εταιρίες; Η ίδια ιστοσελίδα μας δίνει το αναλυτικό πίνακα με τα ποσοστά των ατυχημάτων. Θα βάλω μόνο κάποιο απόσπασμα για την Ευρώπη και τα υπόλοιπα μπορείτε να τα δείτε εδω αν ενδιαφέρεστε. 

EUROPE


Airline
Million

Flights
Fatal

Events
Adj. Fatal

Events
Last

Fatal

Accident

Above /
Below         Average

        Accident

      Rate
Aer Lingus
1.51
0
0         
1968
+46%     
Aeroflot Russian Airlines
2.24    
2
2.00   
2008
-131%       
Air Europa
0.83    
0
0         
None
+26%       
Air France
7.28    
5
3.03   
2009
-80%       
Alitalia-Compagnia Aerea
4.40    
1
1.00   
1990
+35%       
Austrian Airlines
1.17    
0
0         
(1960)
+36%       
British Airways
6.19    
0
0         
(1976)
+189%       
British Midland
2.33    
1
0.40   
(1989)
+31%       
EasyJet
2.29    
0
0         
None
+70%       
Finnair
2.32    
0
0         
(1963)
+71%       
Iberia
4.52    
1
1.00   
(1985)
+38%       
Icelandair
0.62    
0
0         
(1951)
+19%       
JAT Yugoslavian Airways
0.57    
0
0         
(1973)
+18%       
KLM Royal Duch Airlines
3.39    
1
0.09   
1994
    +95%       
Lufthansa Airlines
9.37    
2
0.23   
1993
    +264%       
Malev- Hungarian Airlines
0.78    
0
0         
(1977)
    +24%       
RyanAir
2.85    
0
0         
None
    +87%       
SAS Scandinavian Airlines
6.87    
1
1.00   
(2001)
+110%       
TAP Air Portugal
1.35    
0
0         
(1977)
+41%       
Transaero airlines
0.21    
0
0         
None
+6%       
Turkish Airlines
2.34    
3
1.75   
(2009)
-103%       
Ukraine Int. Airlines       0.19 0            0 None               +6%
Virgin Atlantic Airlilnes
0.29    
0
0         
None
+9%       

Παρατηρούμε από τον πίνακα ότι λαμβάνεται υπόψιν και ο αριθμός πτήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί με την  εταιρία οπότε μια καινούρια εταιρία θα πρέπει να δοκιμαστεί πολλές φορές για να θεωρηθεί ασφαλής. Φυσικά αυτό είναι μόνο μια πηγή, αν έχετε αμφιβολίες ψάξτε το μόνοι σας και διασταυρώστε το. Το ερώτημα είναι : Είναι ένα ρίσκο που αξίζει; Η απάντησή μου είναι ΝΑΙ.

Ετικέτες , , , ,

Ταξιδιάρα Ψυχή - Travelling Soul: Ασφάλεια αεροπλάνων. Τώρα θα πέσει, τώρα δε θα πέσει...

Κυριακή, 13 Φεβρουαρίου 2011

Ασφάλεια αεροπλάνων. Τώρα θα πέσει, τώρα δε θα πέσει...


  Πολλοί είναι αυτοί που ανησυχούν για την ασφάλεια μιας πτήσης, και κάποιοι λιγότεροι που τις φοβούνται παθολογικά. Ναι, φαίνεται αρκετά αφύσικο να πετάει ο άνθρωπος και το να είσαι τόσο μακριά από το γνώριμο έδαφος με την πιθανότητα να συγκρουστείς κάπου είναι σίγουρα αρκετό για να ανησυχήσει κάποιον. Όμως ποια είναι πραγματικά αυτή η πιθανότητα; Στην πραγματικότητα βάσει στατιστικών είναι γεγονός πως το αεροπλάνο είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς, αν μετρήσουμε τα ατυχήματα και τις απώλειες σε σχέση με άλλες μεταφορές. Το αυτοκίνητο είναι χιλιάδες φορές πιο επικίνδυνο με αυτό το μέτρο. Όμως ένα καλό αντεπειχήρημα των πολέμιων είναι ότι στο αεροπλάνο, το ατύχημα θα είναι σχεδόν πάντα μοιραίο και θα κοστίσει ζωές. Ποια είναι όμως η πιθανότητα να συμβεί αυτό; Η πιθανότητα μπορεί να κυμανθεί και στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην εταιρία αερομεταφορών και βασίζεται σε συλλογή δεδομένων από ατυχήματα. Αν είστε προσεκτικοί μπορείτε να την κάνετε πιο μικρή από το να σας κυνηγήσει ένας σχιζοφρενής δολοφόνος που το όνειρό του ήταν να σας σκοτώσει από μικρός. Και δεν είναι δύσκολο.

 Σύμφωνα με ένα ενδιαφέρον site το http://www.planecrashinfo.com/cause.htm που μαζεύει στατιστικά δεδομένα για το θέμα μας τούτες είναι οι πιθανότητες να υπάρξει ατύχημα: 


Odds of being involved in a fatal accident
Odds of being on an airline flight which results in at least one fatalityOdds of being killed on a single airline flight
Top 25 airlines with the best accident rates 
 1 in 5.4 million 
Top 25 airlines with the best accident rates 
 1 in 9.2 million 
Bottom 25 with the worst accident rates 
 1 in 159,119
Bottom 25 with the worst accident rates 
 1 in 843,744




Βλέπετε λοιπόν ότι η πιθανότητες έχουν μεγάλη διαφορά άμα πάμε απο τις πιο ασφαλής αεροπορικές στις λιγότερο. Και αυτό βασίζεται στον αριθμό ατυχημάτων που είχαν στο παρελθόν. Κάνουμε χιλιάδες πράγματα στην καθημερινότητα μας πολύ πιο επικίνδυνα. Η πιθανότητα να δολοφονηθούμε στο δρόμο για παράδειγμα είναι πολύ μεγαλύτερη από τη πιθανότητα να σκοτωθούμε με την χειρότερη αεροπορική του κόσμου!!! Οπότε δεν είναι υποκρισία και ανόητο να φοβόμαστε για το 1/1.000.000 (και αυτή η πιθανότητα είναι για μια κακούτσικη εταιρία) όταν ρισκάρουμε στην πραγματικότητα τόσο πιο πολύ στη ζωή μας;;;  Πόσο μάλλον αν κάποιος προσέχει και χρησιμοποιεί τις αεροπορικές με τα καλά ratings που η πιθανότητα μειώνεται ακόμα περισσότερο. 

Τώρα θα με ρωτήσετε πως θα ξέρω τις αξιόπιστες εταιρίες; Η ίδια ιστοσελίδα μας δίνει το αναλυτικό πίνακα με τα ποσοστά των ατυχημάτων. Θα βάλω μόνο κάποιο απόσπασμα για την Ευρώπη και τα υπόλοιπα μπορείτε να τα δείτε εδω αν ενδιαφέρεστε. 

EUROPE


Airline
Million

Flights
Fatal

Events
Adj. Fatal

Events
Last

Fatal

Accident

Above /
Below         Average

        Accident

      Rate
Aer Lingus
1.51
0
0         
1968
+46%     
Aeroflot Russian Airlines
2.24    
2
2.00   
2008
-131%       
Air Europa
0.83    
0
0         
None
+26%       
Air France
7.28    
5
3.03   
2009
-80%       
Alitalia-Compagnia Aerea
4.40    
1
1.00   
1990
+35%       
Austrian Airlines
1.17    
0
0         
(1960)
+36%       
British Airways
6.19    
0
0         
(1976)
+189%       
British Midland
2.33    
1
0.40   
(1989)
+31%       
EasyJet
2.29    
0
0         
None
+70%       
Finnair
2.32    
0
0         
(1963)
+71%       
Iberia
4.52    
1
1.00   
(1985)
+38%       
Icelandair
0.62    
0
0         
(1951)
+19%       
JAT Yugoslavian Airways
0.57    
0
0         
(1973)
+18%       
KLM Royal Duch Airlines
3.39    
1
0.09   
1994
    +95%       
Lufthansa Airlines
9.37    
2
0.23   
1993
    +264%       
Malev- Hungarian Airlines
0.78    
0
0         
(1977)
    +24%       
RyanAir
2.85    
0
0         
None
    +87%       
SAS Scandinavian Airlines
6.87    
1
1.00   
(2001)
+110%       
TAP Air Portugal
1.35    
0
0         
(1977)
+41%       
Transaero airlines
0.21    
0
0         
None
+6%       
Turkish Airlines
2.34    
3
1.75   
(2009)
-103%       
Ukraine Int. Airlines       0.19 0            0 None               +6%
Virgin Atlantic Airlilnes
0.29    
0
0         
None
+9%       

Παρατηρούμε από τον πίνακα ότι λαμβάνεται υπόψιν και ο αριθμός πτήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί με την  εταιρία οπότε μια καινούρια εταιρία θα πρέπει να δοκιμαστεί πολλές φορές για να θεωρηθεί ασφαλής. Φυσικά αυτό είναι μόνο μια πηγή, αν έχετε αμφιβολίες ψάξτε το μόνοι σας και διασταυρώστε το. Το ερώτημα είναι : Είναι ένα ρίσκο που αξίζει; Η απάντησή μου είναι ΝΑΙ.

Ετικέτες , , , ,

2 σχόλια:

Τη 17 Φεβρουαρίου 2011 - 12:07 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger trevellerlina είπε...

Γεια σου!

Έπεσα πάνω σου ψάχνοντας για δουλειά σε μία φάρμα, αφορμή για το επόμενο ταξίδι...

Εχω ήδη πάει σε τρεις φάρμες εθελοντικά, 2 στην ελλάδα και μία στην Ιταλία!

Εσύ? έχεις κάνει εθελοντισμό???
Άντε, καλά ταξίδια, δες το μπλογκ μου
http://travellerlina.blogspot.com

 
Τη 17 Φεβρουαρίου 2011 - 10:06 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Imizael είπε...

Γεια και σε σενα!

ναι εχω παει μια φορα στην Ιταλια, εχω γραψει και σχετικο ποστ! Ηταν φοβερα και σκεφτομαι να το ξανακανω. Θα σε επισκεφτω συντομα.

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα